tech

Blizzard moet Project Titan doen herleven en een 'Overwatch' RPG maken

Blizzard moet Project Titan doen herleven en een 'Overwatch' RPG maken

<div _ngcontent-c14 = "" innerhtml = "

OverwatchSneeuwstorm

Dit was een rare BlizzCon dit jaar, een die voelde alsof het misschien helemaal niet had hoeven gebeuren, gezien de omvang van aankondigingen die plaatsvonden. Het grootste verhaal van het evenement was de terugslag naar Diablo Immortal, de aankomende mobiele aanpassing van die serie, die werd aangekondigd in plaats van Diablo 4, een spel dat is gemaakt, maar Blizzard is wanhopig om nog niet over te praten.

Al deze rotzooi zorgde ervoor dat de voorraad van Activision daalde, maar ik denk dat de huidige problemen van Blizzard voorbij gaan aan slechts één mobiel spel of een ander. Ik zinspeelde hierop in een artikel gisteren, maar nadat ik in de loop van de jaren een marktleider was in een groot aantal verschillende populaire genres, is Blizzard in de huidige markt steeds meer irrelevant.

Starcraft en Warcraft Ooit heerste de RTS-scene, maar dat soort games is al eeuwenlang uit de gunst, hoewel fans enthousiast waren over a Warcraft 3 remaster, dat op de een of andere manier de grootste aankondiging van de show werd (wat je veel zou moeten vertellen).

World of Warcraft kondigde een nieuwe patch aan en was al bijna voor altijd koning van MMO's, opnieuw een langverwoestend genre. Wauw zal altijd zijn kernliefhebbers voor altijd hebben, en toch is dit een spel dat werd uitgebracht in 2004, bijna een decennium en een half geleden.

helden van de storm was een zeldzame miss van Blizzard, en hoewel het fans heeft, was het te laat voor de MOBA-scène die Blizzard hielp creëren, voor altijd vastzitten op de derde plaats achter DOTA en Liga.

Hearthstone is nog steeds de koning van CCG's, maar blijft een ongelooflijk duur spel om bij te houden, en eindeloze nieuwe uitbreidingen genereren geen opwinding buiten de hardcore menigte, die kleiner is dan voorheen.

Diablo is het model geweest voor ARPG's, maar dit Onsterfelijk puinzooi heeft de focus er vanaf gehaald en het verhaal gemaakt over Blizzard die zijn geliefde serie omzet in een mobiele cash-grab, een eerlijke beoordeling of niet. Diablo 4 zal opwinding veroorzaken wanneer het aankomt, maar wie weet wanneer dat zal zijn.

OverwatchSneeuwstorm

Overwatch, Blizzard's eerste nieuwe IP in bijna twee decennia, was een groot succes bij de lancering, en introduceerde een kleurrijke nieuwe wereld vol met direct iconische karakters. Het verwoestte al zijn heldhaftenschieters uit het nieuwe tijdperk, maar doet nu op dit moment weinig, maar voegt af en toe nieuwe personages toe en verkoopt buitdozen. Het is nog steeds succesvol, zeker, maar is op dit moment een soort van heerser over zijn eigen kleine eiland, en voelt zich in toenemende mate irrelevant in het huidige gaminglandschap, ondanks zijn eerste uitbraaksucces.

Simpel gezegd, na jaren en jaren van Blizzard die het topbezit in een aantal respectieve genres bezitten, beginnen veel van het aanbod muf te worden en gaan alleen verder in patches, personagetoevoegingen of remasters. Veel van de genres waar het ooit leider van was, zijn niet meer zo gewild en Blizzard is dat ook niet concurreren in wat de meest populaire huidige genres in de marketing plaats zijn.

Momenteel zien we het enorme succes van:

Battle Royale-spellen (Fortnite, PUBG, COD: Blackout)

PvE plunderingen met een aantal PvP-elementen (Destiny, The Division, de komende Hymne)

Uitgestrekte singleplayer, verhaalgestuurde, open wereld-RPG's (God of War, Horizon Zero Dawn, Spider-Man, Red Dead Redemption 2, Assassin's Creed Origins / Odyssey)

Helaas lijkt mij het meest waarschijnlijk dat Blizzard de strijd om de royale trein achtervolgt, en wanneer welke reeks dan ook die in dat genre probeert te forceren uitkomt met een eigen titel, die trend zal al snel afnemen (eerlijk gezegd , Ik denk dat het dat al is).

OverwatchSneeuwstorm

Integendeel, alles wat ik tot nu toe heb gezegd leidt me naar mijn proefschrift (over het begraven van de lede), dat ik denk dat Blizzard serieus moet nadenken over het op een bepaalde manier herleven van Project Titan, en het uitbreiden van de wereld van Overwatch met een singleplayer / co-op verhaalgestuurde, open wereld-RPG met op zijn minst een aantal buit-, nivellerings- en skill tree-elementen die kenmerkend zijn voor het genre.

Wat ik mezelf voortdurend vind bij het denken in deze tijd, is dat terwijl ik van de wereld blijf houden Overwatch, Ik heb bijna geen zin om … echt te spelen Overwatch. Het was een tijdje leuk, maar in mijn kern ben ik gewoon geen competitieve schieter, en Overwatch werd uiteindelijk bijzonder irritant gezien hoeveel inspanning nodig was om te coördineren met een team dat veel verder gaat dan alles wat je maar kunt vinden Call of Duty, Battlefield of LotsbestemmingIs Crucible.

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet Overwatch is slecht of zou moeten ophouden te bestaan ​​alleen omdat ik heb ontdekt dat het niet voor mij is. Maar ik denk wel dat Blizzard veel meer potentieel heeft met deze wereld dan het gebruik ervan, wat je kunt zien aan de ongeveer twee uur lang geanimeerde korte films die Blizzard heeft geproduceerd over het spel, plus alle strips en aanvullende materialen. Dit heeft de potentie om een ​​van de meest leuke, meeslepende en interessante universums in gaming te zijn, maar het blijft volledig vastzitten in dit heldenchieterkader. Het meest opwindende wat ik kan zeggen Overwatch deze dagen is "ah hey deze nieuwe evenementenhuiden zijn netjes."

Once upon a time, Blizzard was het ontwikkelen van een theoretisch WoW-vervangende MMO genaamd Project Titan. Het project haperde en mislukte uiteindelijk, omdat WoW niet echt moest worden vervangen en MMO's in het algemeen uitbleven. Van dat wrak nam Blizzard concepten en kunststijl en op zijn minst enkele gameplay-elementen af Overwatch, een ramp veranderen in goud.

OverwatchSneeuwstorm

En toch wil ik dat ze terug gaan voor een volgende poging. Ik kan je niet vertellen hoe opgewonden ik denk dat ik mezelf kan creëren Overwatch-universe karakter in een startscherm, dan rondzwervend door een enorme, open wereld ontworpen door Blizzard om het concept te accommoderen. Natuurlijk, dit zou heel anders zijn dan de huidige situatie met elke zorgvuldig ontworpen held die een afgesloten set heeft, maar ik denk dat dit zou kunnen werken. Blizzard's schietmechanieken in Overwatch zijn duidelijk, zelfs in de beperkte PvE-inhoud waarin ze zich bevonden Overwatch voor speciale evenementen. Het raamwerk is er in deze wereld voor een RPG tussen alle verschillende conflicten en facties, Overwatch, Blackwatch, Talon, Omnics, verschillende bendes en rivaliteiten en een wereld die moet worden gered / geregeerd.

Dit zou een enorm project zijn, duidelijk, niet iets dat Blizzard in zijn vrije tijd gewoon kan doen, maar nogmaals, ik denk dat het zoiets nodig heeft. Zoveel van zijn grootste titels bevinden zich gewoon in de onderhoudsmodus, met nieuwe personages en kaarten en weinig anders. Ondertussen domineert de rest van de industrie elke week de krantenkoppen en hitlijsten met blockbuster-releases in meer relevante genres.

Ik weet niet hoe gezond Blizzard eigenlijk is, omdat we momenteel niet precies het aantal spelers of de inkomsten van elk spel kennen. Maar ik heb het gevoel dat wat eens een titan in de industrie was, vaak een bijzaak is, en dat er iets moet veranderen.

Volg mij op Twitter, Facebook en Instagram. Lees mijn nieuwe sci-fi thrillerroman Herokiller, nu verkrijgbaar in print en online. Ik schreef ook De Earthborn-trilogie.

">

Dit was een rare BlizzCon dit jaar, een die voelde alsof het misschien helemaal niet had hoeven gebeuren, gezien de omvang van aankondigingen die plaatsvonden. Het grootste verhaal van het evenement was de terugslag naar Diablo Immortal, de aankomende mobiele aanpassing van die serie, die werd aangekondigd in plaats van Diablo 4, een spel dat is gemaakt, maar Blizzard is wanhopig om nog niet over te praten.

Al deze rotzooi zorgde ervoor dat de voorraad van Activision daalde, maar ik denk dat de huidige problemen van Blizzard voorbij gaan aan slechts één mobiel spel of een ander. Ik zinspeelde hierop in een artikel gisteren, maar nadat ik in de loop van de jaren een marktleider was in een groot aantal verschillende populaire genres, is Blizzard in de huidige markt steeds meer irrelevant.

Starcraft en Warcraft Ooit heerste de RTS-scene, maar dat soort games is al eeuwenlang uit de gunst, hoewel fans enthousiast waren over a Warcraft 3 remaster, dat op de een of andere manier de grootste aankondiging van de show werd (wat je veel zou moeten vertellen).

World of Warcraft kondigde een nieuwe patch aan en was al bijna voor altijd koning van MMO's, opnieuw een langverwoestend genre. Wauw zal altijd zijn kernliefhebbers voor altijd hebben, en toch is dit een spel dat werd uitgebracht in 2004, bijna een decennium en een half geleden.

helden van de storm was een zeldzame miss van Blizzard, en hoewel het fans heeft, was het te laat voor de MOBA-scène die Blizzard hielp creëren, voor altijd vastzitten op de derde plaats achter DOTA en Liga.

Hearthstone is nog steeds de koning van CCG's, maar blijft een ongelooflijk duur spel om bij te houden, en eindeloze nieuwe uitbreidingen genereren geen opwinding buiten de hardcore menigte, die kleiner is dan voorheen.

Diablo is het model geweest voor ARPG's, maar dit Onsterfelijk puinzooi heeft de focus er vanaf gehaald en het verhaal gemaakt over Blizzard die zijn geliefde serie omzet in een mobiele cash-grab, een eerlijke beoordeling of niet. Diablo 4 zal opwinding veroorzaken wanneer het aankomt, maar wie weet wanneer dat zal zijn.

Overwatch, Blizzard's eerste nieuwe IP in bijna twee decennia, was een groot succes bij de lancering, en introduceerde een kleurrijke nieuwe wereld vol met direct iconische karakters. Het verwoestte al zijn heldhaftenschieters uit het nieuwe tijdperk, maar doet nu op dit moment weinig, maar voegt af en toe nieuwe personages toe en verkoopt buitdozen. Het is nog steeds succesvol, zeker, maar is op dit moment een soort van heerser over zijn eigen kleine eiland, en voelt zich in toenemende mate irrelevant in het huidige gaminglandschap, ondanks zijn eerste uitbraaksucces.

Simpel gezegd, na jaren en jaren van Blizzard die het topbezit in een aantal respectieve genres bezitten, beginnen veel van het aanbod muf te worden en gaan alleen verder in patches, personagetoevoegingen of remasters. Veel van de genres waar het ooit leider van was, zijn niet meer zo gewild en Blizzard is dat ook niet concurreren in wat de meest populaire huidige genres in de marketing plaats zijn.

Momenteel zien we het enorme succes van:

Battle Royale-spellen (Fortnite, PUBG, COD: Blackout)

PvE plunderingen met een aantal PvP-elementen (Destiny, The Division, de komende Hymne)

Uitgestrekte singleplayer, verhaalgestuurde, open wereld-RPG's (God of War, Horizon Zero Dawn, Spider-Man, Red Dead Redemption 2, Assassin's Creed Origins / Odyssey)

Helaas lijkt mij het meest waarschijnlijk dat Blizzard de strijd om de royale trein achtervolgt, en wanneer welke reeks dan ook die in dat genre probeert te forceren uitkomt met een eigen titel, die trend zal al snel afnemen (eerlijk gezegd , Ik denk dat het dat al is).

Integendeel, alles wat ik tot nu toe heb gezegd leidt me naar mijn proefschrift (over het begraven van de lede), dat ik denk dat Blizzard serieus moet nadenken over het op een bepaalde manier herleven van Project Titan, en het uitbreiden van de wereld van Overwatch met een singleplayer / co-op verhaalgestuurde, open wereld-RPG met op zijn minst een aantal buit-, nivellerings- en skill tree-elementen die kenmerkend zijn voor het genre.

Wat ik mezelf voortdurend vind bij het denken in deze tijd, is dat terwijl ik van de wereld blijf houden Overwatch, Ik heb bijna geen zin om … echt te spelen Overwatch. Het was een tijdje leuk, maar in mijn kern ben ik gewoon geen competitieve schieter, en Overwatch werd uiteindelijk bijzonder irritant gezien hoeveel inspanning nodig was om te coördineren met een team dat veel verder gaat dan alles wat je maar kunt vinden Call of Duty, Battlefield of LotsbestemmingIs Crucible.

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet Overwatch is slecht of zou moeten ophouden te bestaan ​​alleen omdat ik heb ontdekt dat het niet voor mij is. Maar ik denk wel dat Blizzard veel meer potentieel heeft met deze wereld dan het gebruik ervan, wat je kunt zien aan de ongeveer twee uur lang geanimeerde korte films die Blizzard heeft geproduceerd over het spel, plus alle strips en aanvullende materialen. Dit heeft de potentie om een ​​van de meest leuke, meeslepende en interessante universums in gaming te zijn, maar het blijft volledig vastzitten in dit heldenchieterkader. Het meest opwindende wat ik kan zeggen Overwatch deze dagen is "ah hey deze nieuwe evenementenhuiden zijn netjes."

Once upon a time, Blizzard was het ontwikkelen van een theoretisch WoW-vervangende MMO genaamd Project Titan. Het project haperde en mislukte uiteindelijk, omdat WoW niet echt moest worden vervangen en MMO's in het algemeen uitbleven. Van dat wrak nam Blizzard concepten en kunststijl en op zijn minst enkele gameplay-elementen af Overwatch, een ramp veranderen in goud.

En toch wil ik dat ze terug gaan voor een volgende poging. Ik kan je niet vertellen hoe opgewonden ik denk dat ik mezelf kan creëren Overwatch-universe karakter in een startscherm, dan rondzwervend door een enorme, open wereld ontworpen door Blizzard om het concept te accommoderen. Natuurlijk, dit zou heel anders zijn dan de huidige situatie met elke zorgvuldig ontworpen held die een afgesloten set heeft, maar ik denk dat dit zou kunnen werken. Blizzard's schietmechanieken in Overwatch zijn duidelijk, zelfs in de beperkte PvE-inhoud waarin ze zich bevonden Overwatch voor speciale evenementen. Het raamwerk is er in deze wereld voor een RPG tussen alle verschillende conflicten en facties, Overwatch, Blackwatch, Talon, Omnics, verschillende bendes en rivaliteiten en een wereld die moet worden gered / geregeerd.

Dit zou een enorm project zijn, duidelijk, niet iets dat Blizzard in zijn vrije tijd gewoon kan doen, maar nogmaals, ik denk dat het zoiets nodig heeft. Zoveel van zijn grootste titels bevinden zich gewoon in de onderhoudsmodus, met nieuwe personages en kaarten en weinig anders. Ondertussen domineert de rest van de industrie elke week de krantenkoppen en hitlijsten met blockbuster-releases in meer relevante genres.

Ik weet niet hoe gezond Blizzard eigenlijk is, omdat we momenteel niet precies het aantal spelers of de inkomsten van elk spel kennen. Maar ik heb het gevoel dat wat eens een titan in de industrie was, vaak een bijzaak is, en dat er iets moet veranderen.

Volg mij op Twitter, Facebook en Instagram. Lees mijn nieuwe sci-fi thrillerroman Herokiller, nu verkrijgbaar in print en online. Ik schreef ook De Earthborn-trilogie.

Post Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.