tech

Column: Ik probeerde Red Dead Redemption 2 te spelen zonder het gebruik van vuurwapens

Column: Ik probeerde Red Dead Redemption 2 te spelen zonder het gebruik van vuurwapens

Red Dead Redemption 2 belichaamt Arthur Morgan, een outlaw, bandiet, schutter. Maar in mijn nieuwe spel wil ik het een nieuwe karakterisering geven – mijn Arthur is een pacifist en een vuurwapen-tegenstander! Hij valt niet aan, hij verdedigt alleen zichzelf en dan, met zijn blote vuisten. Werkt dat? Ik heb het geprobeerd, dus je hoeft het niet te doen! Omdat ik de eerste uren van de game behandel, moet je wachten om te lezen of je RDR 2 hebt (koop nu voor 54,99 €) nog steeds ervaren en niet verwend willen zijn.

Eerste missie

Het is koud. Het is donker.






Arthur en een bedrieger slaan elkaar in de sneeuw.



Twee heren uit de fijne samenleving bespreken geanimeerd, circa 1899, gekleurd.

Bron: PC Games




Met Leader Dutch zoek ik naar de verloren verkenners Micah en John in de sneeuwstorm van de Grizzlies. We ontmoeten onderweg Micah, hij vertelt ons over een hut waarin een feest plaatsvindt. Ik zou liever bij de andere bendeleden zijn. We kunnen samen knuffelen, cacao drinken en spookverhalen vertellen om op te vrolijken! Bovendien weet ik al dat de mensen in de Party Hut bandieten zijn die zelfs geen cacao in huis hebben. Natuurlijk kan mijn Arthur het niet eens zijn met zijn principes van schieten als de bewoners het Nederlands met het wapen bedreigen. Tot slot, Micah medelijden wanneer hij zich realiseert dat ik geen aanvallen maak. Een vuurgevecht volgt, waarbij de game me herhaaldelijk vertelt hoe een pistool te gebruiken. Maar dat kan ik niet!

Snel te zien: zonder mijn steun zitten de collega's van de twee bendes vast. Op de een of andere manier slagen ze er niet in om alle tegenstanders te doden. Na de eerste Game Over (Nederlands werd neergeschoten), sloeg ik uit dekking om de O'Driscolls met mijn blote vuisten aan te pakken. Dat is niet zo eenvoudig: waden door de sneeuw kost veel uithoudingsvermogen en het duurt een eeuwigheid. Deze keer gebruiken de vijanden gewetensvol om me met kogels te slaan. Er is een andere strategie nodig.

Na een paar pogingen vond ik een uitweg uit de omslag, sloeg snel de eerste O'Driscoll rond, rende langs de achterkant van het huis, viel aan van de andere kant en had geluk dat geen van de bandieten me een hoofdschot gaf. Het kostte me een kwartier voor de shoot-off van één minuut, maar ik haalde het en versloeg vier O'Driscolls "onbewust". Twee werden neergeschoten door Micah, één liep weg – natuurlijk laat ik dat alleen. Ik hoop dat hij in orde is.





Een O'Driscoll Arthur loert in de schuur.



Daar rent hij, de boef. Arthur wil hem graag knuffelen.

Bron: PC Games




Als ik de schuur onderzoek, valt een andere bandiet me aan. Geweldig dat hij de revolver uit mijn hand slaat. Ik sloeg hem terug en overmeesterde hem, zij het met een groot geweten. Natuurlijk zal ik die O'Driscoll ook laten gaan. Helaas is er geen manier om hem later een verontschuldiging en goede wensen te noemen. Een kleine troost: het huis gaat snel in vlammen op. Dit houdt de onbewuste gangsters warm zodat ze niet doodvriezen.

Resultaat: 4 "impotente" O'Driscolls, 2 dode O'Driscolls, 2 ontsnapte O'Driscolls

Missie 2

Arthur en Javier gingen op zoek naar John. Precies de juiste baan voor mijn genadige Arthur. Op weg naar de berg strijk ik continu mijn paard. Hij moet het erg koud hebben en ik wil hem laten weten dat ik hem respecteer en bedank hem voor de moeite. Hoewel we John vinden en hij leeft, worden we helaas aangevallen op de terugweg door een wolvenpak. De arme wezens hebben honger. Alleen zou ik mezelf willen opofferen om het voortbestaan ​​van deze nobele dieren te verzekeren, maar ik moet John, Javier en natuurlijk de paarden redden. Dat is ook geen gemakkelijke taak.







Arthur moet Charles en John beschermen tegen wolven.



Lijkt op een vrolijke dans, maar is bitter ernstig: Fautskampf tegen wolven.

Bron: PC Games




Ik sta op de wolven, twee van hen gaan naar beneden (misschien slapen ze gewoon, zijn ze ingestort door uitputting). De derde vierbenige rennen weg, zo bang voor mijn wreedheid als ikzelf. Als we afdalen, komen er echter meer wolven uit het struikgewas. Ik zie geen andere mogelijkheid dan mijn arme paardenmoordenaar te maken en het te laten lopen over vier wolven. Javier lijkt dat leuk te vinden, hij galoppeert ook een wolf dood, hopelijk zullen hun karkassen de overleving van de rest van het peloton verzekeren!

Resultaat: 7 dode wolven, 1 gevluchte wolf, 1 levende John

Missie 3

Ik was bang voor deze missie sinds het begin van het spel. Ik moet op herten jagen – natuurlijk in het belang van het kamp, ​​maar konden de bendeleden niet gewoon blaffen en sneeuw eten? Blijkbaar niet, Arthur is veroordeeld om met Charles te stalken. Na een poging om de herten in de buurt te waarschuwen door rond te rennen, maak ik een compromis: ik schiet een hert melancholie om ervoor te zorgen dat mijn metgezellen gevoed worden. Net als Lara huilt Arthur eens bitter voor het leven van het hert, nestelt zijn hoofd in zijn schoot en schudt zijn gebalde vuist naar de hemel terwijl hij "Waruuuuuuuum" noemt. Tenminste innerlijk. Met een zwaar hart en een zware schouder (ik zit vol met mijn moordslachtoffer) keer ik terug naar het kamp, ​​waar ik ook het dier moet opsplitsen! Dit moment laat voor altijd een donkere vlek achter op de ziel van Arthur.

Resultaat: 1 dood hert, 1 Arthur gesleurd

Missie 4







Arthur grijpt de O'Driscolls in het bos.



Fights maken Arthur fit: onze gezondheid is al op het proloogniveau boven de vier uitgekomen.

Bron: PC Games




Nederlanders plannen een tegenaanval op de O'Driscolls die in de buurt wonen in een verlaten mijnstadje. Arthur kan zich niet uit de affaire terugtrekken, hij zou zelfs direct naar voren moeten gaan. We sluipen erop, natuurlijk laat ik mijn metgezellen de eerste stap als het gaat om het eerste schot. Wie denken ze dat ik ben, voor een moordenaar? Deze missie stelt me ​​op de proef. Het duurt een half uur om alle O'Driscolls bewusteloos te verslaan zonder te sterven. De man op de uitkijktoren valt helaas in zijn dood na het missen van een kinhaak. Ik mis een knop-overlay, waarmee ik mijn respecteer de gevallenen kan betalen.

In feite is de tweede helft van de missie, als er meer bandieten uit het bos komen, veel gemakkelijker: de bomen beschermen me tegen de leidende storm, terwijl ik de rest van mijn tegenstanders wild op de planken zwaai en hen woest slinger. Met nauwe gevechten en veel rondrennen, zijn mijn gezondheid en uithoudingsvermogen al op niveau vier.

Resultaat: talloze doden en "onbewuste" O'Driscolls

Missie 5

We willen een trein aanvallen. Nadat de explosieve lading tot ontsporing niet ontbrandt – dat van alles wat ik eraan heb bevestigd, zie






Arthur baant zich een weg door het treincoupé in de proloog van Red Dead Redemption 2.



De strijd om de trein is verrassend moeilijk met blote vuisten. De reden: door de smalle gang wordt de hitpercentage van tegenstanders verhoogd en zijn ze niet bang om hun vrienden achterin neer te schieten.

Bron: PC Games




Als een bevestiging van mijn interpretatie van een stiekem diep pacifistische Arthur, proberen we op de trein te springen. Alleen Lenny en ik kunnen het doen. Misschien zijn alle andere bandleden in het geheim ook pacifisten. Nu moet ik door de trein vechten. Ik stuur Lenny, die moorddadig lijkt. Ik merk dat ik veel sneller tegenstanders K.O. staking toen ik haar sloeg met de pommel van mijn wapen. Dit wordt niet als een vuurwapengebruik beschouwd, toch? Na een verrassend aantal pogingen, kwam ik aan het einde van de trein en stopte de locomotief.

Mijn pacifistische run komt ook op dit moment abrupt tot stilstand. Meer O'Driscolls komen uit de auto's. Hoewel ik de meeste heb verslagen met mijn vuistende vuisten, rent Lenny rond als een kip zonder kop. Ontelbare keren mislukt de missie omdat mijn collega is vermoord. Ik ben gewoon niet snel genoeg om het gevaar voor mijn verwarde vriend weg te nemen! Arthur en ik worstelen een uur totdat ik berust: ik kan het niet!







Sinds Lenny stierf tijdens de treinoverval, hebben we Game Over verzilverd.



Oh nee, niet Lenny !!!

Bron: PC Games




Het is zover: ik gooi mijn principes overboord. Arthur is in Rage-modus! Met het geweer scheen ik de rangen van de O'Driscolls, die ongelooflijk snel is vergeleken met mijn vorige pak slaag, ik ben verrukt! Zo'n vuurwapen is leuk … nee, Arthur, vecht tegen je demonen! Hij ontwaakt alleen uit zijn bloedlust als de rest van de bende arriveert. Er waren zekerheden in de trein, niemand stierf (hoewel ik me enigszins zorgen maak dat Lenny vlak voor het einde dood zal vallen en de missie eindigt omdat hij een hartaanval of iets dergelijks heeft), iedereen is gelukkig. Mijn experiment is mislukt, maar dat is goed: mijn Arthur berooft nu als een fatsoenlijke gangster, vogels uit de lucht voor de lol en geniet volop van het leven als een vogelvrije (ideaal om te beroven)! En ik zal zeker niemand meer groeten!

Resultaat: veel shot bandits onder een mantel van stilte; 1 mislukt experiment

Column: Ik probeerde Red Dead Redemption 2 te spelen zonder het gebruik van vuurwapens (1)

advertentie: Bestel Red Dead Redemption 2 nu bij Amazon

(*) Affiliate links zijn gemarkeerd met een asterisk. We ontvangen een kleine commissie voor een aankoop via onze link en kunnen de gratis bruikbare webpagina met deze inkomsten gedeeltelijk financieren. Voor de gebruiker zijn er geen kosten.

Post Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.